Személyek: |
|
Kulcsszavak: |
Megérkezett Lázár János és milliósra nőttek az állami cégek felügyelőbizottsági tagjainak fizetései
Vastagon fogott Lázár János ceruzája, ha az állami cégek felügyelőbizottsági tagjainak fizetéseiről volt szó. Ezek egyikébe ült be Magyar Péter 2023-ban. Míg a MÁV-os munkavállalók három év alatt jó, ha az inflációt követő emelést kaptak, a felügyelőbizottságban sokszorosára nőttek a díjazások.
Gyakorlatilag felmondhatatlan szerződést kötött az állam az Egyesült Arab Emirátusokkal mini-Dubajról
A rákosrendezői új városrészről egyetlen egyeztetés volt, a budapestieket nem kérdezték.
Lázár János a Navracsicsot támadó lap tulajdonosához szervezi ki a MÁV beszerzéseit
Lázár János úgy döntött: egy régi ismerőse által vezetett cégen keresztül kell intézni a MÁV eszközbeszerzéseit. Pikáns részlet, hogy a kedvezményezett egyben a Navracsics Tibort támadó Promenad24 tulajdonosa is.
Az Orbán-kormány 6750 euróval sunnyogott be a nagy spanyol vonatbizniszbe
A magyar állam szűk 7 ezer euróért szerzett 45 százalékos tulajdonrészt a spanyol Talgo vonatgyártó felvásárlására létrehozott projektcégben, de ennél minden bizonnyal nagyobb szerepet vállalna, mert a projektcég felügyelőbizottságába beült a Nemzeti Tőkeholding egyik igazgatója. A többségi tulajdonos a Szalay-Bobrovniczky Kristóf hadügyminiszter által gründolt, jelenleg egy magántőkealap által tulajdonolt Magyar Vagon-csoport, amelybe a kormány a MÁV járműgyártó és -javító kapacitásait privatizálta, és amelynek még 500 kocsit kell leszállítania az oroszokkal közösen elkezdett egyiptomi megrendelésből. Madrid az Orbán-kormány oroszbarátsága miatt nem akarja engedélyezni a stratégiai vállalatnak számító Talgo felvásárlását.
Bacsa György
Botos Balázs
Habony Árpád
Hernádi Zsolt
Komondi Zsolt
Kovács Lóránd
Lázár János
Szalay-Bobrovniczky Kristóf
Tombor András
Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt.
Dunakeszi Járműjavító Kft.
Fidesz
Ganz-MaVag Europe Zrt.
Ganz-Mavag Holding Kft.
Magyar Vagon Zrt.
MÁV Szolnoki Járműjavító
MÁV Vagon Kft.
MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt.
NTH Nemzeti Tőkeholding Zrt.
Solva II Magántőkealap
Talgo
Transzmasholding
átláthatóság
diplomácia
engedély
fuvarozás - logisztika
háttér
hitelezés
jármű / gépgyártás
klientúra
közlekedés
tőkealap
vasút
Afrika
Egyiptom
Európa
Magyarország
Oroszország
Spanyolország
Sietős lett mini-Dubaj területének kiürítése, csődbe viheti a helyi vállalkozókat a rövid határidő
Felgyorsulhattak az események Rákosrendezőn, mert hirtelen nagyon sürgőssé vált a mini-Dubaj területének kiürítése. Nagyon sok bérlőnek olyan rövid határidővel mondta fel a MÁV a szerződését, ami a vállalkozásuk működését is ellehetetleníti.
Utasszámlálás félmilliárdért Lázár minisztériumának, de a vasúti számlálókat csokiban fizették ki
Összesen 2560 doboz Merci csokoládét osztottak ki a munkát végző MÁV-kalauzoknak.
A keleti nyitás legnagyobb durranása Botka László ellenzéki fellegvárának jutott
Nem akárhol épülhet meg a keleti nyitás eddig legnagyobb presztízst hozó beruházása, az ellenzék fellegvára adhat otthont a Teslát is előző kínai e-autó-gyártónak, a BYD-nek. Cserébe Botka László polgármester városa pont úgy viselkedik, ahogy a fideszes települések.
Botka László
Lázár János
BYD ElectricBus & Truck Hungary Kft
BYD Europe
Magyarország Kormánya
Pick Szeged Rt.
Szeged Város Önkormányzata
Szegedi Tudományegyetem (SZTE)
civilek
engedély
építőipar
háttér
infografika
ingatlan
ipari park
jármű / gépgyártás
jogalkotás
kiemelt beruházás
környezetkárosítás
környezetvédelem
önkormányzat
támogatás
túlárazás / pénznyelő
útépítés
választások - népszavazás
vasút
vízügy
Csongrád megye
Szeged
Érik a vasúti privatizáció terve, a NER-milliárdosok pedig már dörzsölhetik a tenyerüket
Az autópálya-üzemeltetéshez hasonlóan koncessziós megoldással vonhat be tőkét a kormány a vasútfejlesztésbe. A vasút magánosítására készült ötletbörzének egy szűk kör lehet a nyertese.
Hernádi Zsolt
Lázár János
Mészáros Lőrinc
Szalay-Bobrovniczky Kristóf
Tiborcz István
Alstom
Dunakeszi Járműjavító Kft.
Építési és Közlekedési Minisztérium
Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt.
GYSEV Cargo Zrt.
Magyar Vagon Invest Zrt.
MÁV
MÁV Vagon Kft.
MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt.
PETROLSPED KFT.
Raaberbahn Cargo GmbH.
Strabag Vasútépítő Kft.
Talgo
V-Híd Zrt.
Waberer’s International Nyrt.
fuvarozás - logisztika
gazdálkodás
háttér
hitelezés
jármű / gépgyártás
klientúra
koncesszió
privatizáció
rokonok
tőkealap
vasút
Afrika
Ausztria
Ázsia
Egyiptom
Európa
Kína
Magyarország
Oroszország
Spanyolország
Miért egy tapasztalatlan kínai cég építi a Budapest-Belgrád vasút építését?
Ágh Péter szerint aggodalomra semmi ok, hiszen az alkalmazott gépektől a felhasznált anyagokig mindennek meg kell felelnie az EU-s szabványoknak.
Kicsit most lassul a vonat a 160 milliárdért felújított hatvani vonalon, jövőre talán gyorsabb lesz
„Jövő év elejétől lehet nagyobb sebességgel közlekedni az adott szakaszon” – ezt közölte az Átlátszóval az Építési és Közeledési Minisztérium. A 160 milliárd forintból felújított Budapest-Hatvan vasútvonalról májusban írtuk meg, hogy hiába az átépítés, a vonatok cammognak. A MÁV 2024-es menetrendjében sincs nyoma a gyorsulásnak, csak lassulást találunk. A vasúttársaság az Átlátszónak azt írta, a biztosító- és vonatbefolyásoló rendszer műszaki próbaüzeme zajlik. Azt ígérik, hogy jövő év elején beindul a tesztüzem, amikor is száguldhatnak a 160 km/órás tempóra alkalmas vonatok