language

Személyek:

Liszkay Gábor highlight_off
Száraz István highlight_off

Liszkay Gábor

Liszkay Gábor (Debrecen, 1956. –) magyar ügyvéd, újságíró.

 

Liszkay Gábor az Eötvös Loránd Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karán diplomázott. Tizenöt évig volt a Magyar Nemzet tulajdonos-főszerkesztője. A G-nap után, két évtizedes együttműködést feledve elhagyta Simicska Lajost, új kormánylapot (Magyar Idők) gründolt, majd átvette a Mediaworks-médiacsoport irányítását. 2018 szeptemberében kezdte el működését a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány, mely 10 médiavállalkozásban szerzett többségi tulajdont 2018november 28-ig. Az alapítvány kuratóriuma a médiavállalkozások jövőbeli működtetésével kapcsolatos feladatok elvégzésére Liszkay Gábort kérte fel.


Hamvay Péter: A lapszöktető: hogy lett Liszkay Gábor a fideszes média kulcsfigurája? (HVG)


fotó: Mediaworks

Száraz István

Száraz István Péter az alapítója a kétnyelvű welovebudapest.com és a welovebalaton.hu weboldalaknak, melyek 2020-ban a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány tulajdonába kerültek. 2013 év végén létrehozta a VS.hu hírportált (New Wave Production Kft.), majd 2014 májusában a Frank Digital kreatív ügynökséget. Száraz cégei az MNB-alapítványok támogatásainak, szerződéseinek fő haszonélvezői között voltak, a New Wave-hez kötődő üzleti kör összesen 630 millió forintnyi közpénzt kapott közvetve az MNB-től, a Frank Digital pedig az MNB kommunikációs tendereit megnyerve évről-évre több milliárdos bevételhez jut. Száraz a médiacégeit egybefoglaló New Wave Media Group Zrt.-t ezáltal a vs.hu-t és az Origót barátjának, Matolcsy Ádámnak adta el.

Száraz az Uncia Magántőkealap révén tulajdonrésszel rendelkezik a Magyar Bankholdingban, a Felis Magántőkealap által pedig a Culinaris delikátbolt-hálózat, a Black Swan koktélbár, valamint az állami turisztikai pénzekkel is megtámogatott, balatonkenesei Pine Weekendhouse-nak a tulajdonosa.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [1]  Oldalak:   1

Iszonyatosan sokba kerül nekünk a Fidesz-média

Sajtónak ugyan nem lehet nevezni, legfeljebb egy egyre idiótább üzeneteket sulykoló politikai arzenál részének, de pénzt, azt lehet csinálni a Fidesz-média különböző felületeinek működtetésével. Ez derül ki a napokban nyilvánosságra hozott éves beszámolókból. Összesen 48 milliárd forint nettó árbevétele volt 2016-ban a Fidesz-média derékhadát alkotó tíz cégnek.
Találatok: [1]  Oldalak:   1