Személyek: |
|
Kulcsszavak: |
Rejtve van a lényeg az autópálya-koncesszióban, megint a NER kulcsemberei kaptak lehetőséget
Bújtatott közbeszerzés gyanúja merül fel a magyarországi gyorsforgalmi úthálózat üzemeltetésének koncesszióba adása kapcsán, ezért már 2021-ben az Európai Bizottsághoz fordultunk – mondta el lapunknak Martin József Péter. A Transparency International (TI) Magyarország ügyvezető igazgatóját azt követően kerestünk meg, hogy pénteki lapszámunkban összeállítást közöltünk a nemrégiben hazánkban bevezetett egynapos autópálya-matricák kapcsán a régiós országok autópálya használati díjairól. Ebből kiderült, ami eddig sem volt titok: kirívóan magasak a hazai éves, havi, tíz- és egynapos autópálya-használati díjak.
Százmilliárdos kényszerpályára állította magát a kormány Mészárosék koncessziós autópályáival
Éves szinten százmilliárdos kiadás az államnak, hogy a koncesszió keretében már muszáj kifizetnie a jobb minőségű autópályák árát Mészárosnak és Szijjnek.
Potom 42 millióba került, hogy az „Érik a szőlő” szóljon a 37-es főút egy szakaszán
Az útszakaszt már tavaly átadták, de csak most derült ki, hogy mennyivel dobta meg a 37-es főút fejlesztésének költségeit az az elképzelés, hogy zenéljen az útburkolat, amikor végighajtanak rajta. Az uniós közbeszerzési értesítőbe feltöltött dokumentum szerint 42,4 millió forintos pluszkiadást jelentett ez a korábban nem tervezett munka. A kivitelező Szíjj László cége, a Duna Aszfalt volt. Magyarországon egyébként ez a második út, ami zenél.
Megszűnt az adókedvezmény, amely 10 éven át az Orbán-oligarchák százmilliárdos vagyonait hizlalta
Intézményes adócsalás zajlott az elmúlt tíz évben, hogy a kormányhoz közel álló nemzeti tőkések kevesebb közterhet fizetve tudják felhalmozni vagyonukat. A jelenségre az hívta fel a figyelmet, hogy a kormány szeptember 12-étől megszüntette a bizalmi vagyonkezelés legfőbb adóelőnyét.
Antall György
Jaksa János
Kékessy Dezső
Lévai Anikó
Mészáros Lőrinc
Orbán Viktor
Polyák József
Szíjj László
Tiborcz István
Ungár Péter
Vida József
AB Banksoft Kft.
Abraham Goldmann Bizalmi Vagyonkezelő Zrt.
Apelso Trust Bizalmi Vagyonkezelő Zrt.
B3 Takarékszövetkezet
Blue Robin Investments
Budapest Bank Zrt.
Budapesti Ingatlan Hasznosítási és Fejlesztési Nyrt.
DH HOLDING Bizalmi Vagyonkezelő Zrt.
Duna Aszfalt Zrt.
Konzum PE Magántőkealap
Magyar Külkereskedelmi Bank (MKB) Zrt.
Magyar Takarék Befektetési és Vagyongazdálkodási Zrt. (Matak)
MBH Bank Nyrt.
Minerva Befektetési Alapkezelő Zrt.
Minerva Tőkealap-kezelő Zrt.
Patricius Borház Zrt.
Szárhegydűlő-Sárazsadány-Tokajhegyalja Kft.
Takarékbank Zrt.
adó
adócsalás - költségvetési csalás
átláthatóság
bankok - pénzintézetek
infografika
klientúra
privatizáció
rokonok
tőkealap
útépítés
vagyonosodás / vagyonnyilatkozat
Szokatlan módszerrel jutnak egymilliárd forinthoz Mészáros Lőrincék
Ezúttal nem osztalékfizetés áll a háttérben, mint a legtöbb esetben. Ám hogy miért kellett meglépniük ezt most, arra nem világítanak rá a nyilvános dokumentumok, ráadásul anyagi problémákról szó sem lehet.
Szinte családi vállalkozásban üzemeltetik az autópályákat a következő 35 évben
Mészáros Lőrinc, Szíjj László, rokonaik és üzletfeleik magánszáma lesz a sztrádakoncesszió működtetése.
Autópálya-koncesszió 35 évre
Belgrád-Budapest vasútvonal
Barna Zsolt
Magi Julianna
Matolcsy Ádám
Mészáros Lőrinc
Németh Tamás
Orbán Viktor
Polyák József
Rogán Antal
Száraz István
Szíjj Berta
Szíjj László
Szőke Gábor
Tiborcz István
Vida József
Vörös József
Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt.
Cronus Magántőkealap
Duna Aszfalt Zrt.
Konzum PE Magántőkealap
Magyar Bankholding Zrt.
Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő (MKIF) Zrt.
Magyar Külkereskedelmi Bank (MKB) Zrt.
MBH Bank Nyrt.
Mészáros és Mészáros Zrt.
MKIF Infrastruktúra Üzemeltető Zrt.
MKIF Primus Zrt.
MKIF Quartus Zrt.
MKIF Quintus Zrt.
MKIF Secundus Zrt.
MKIF Sextus Zrt.
MKIF Tertius Zrt.
Nemzeti Koncessziós Iroda
Opus Bridge Magántőkealap
Opus New Way Magántőkealap
RM International Zrt.
Themis Magántőkealap
Vesta Magántőkealap
Via Magántőkealap
adatigénylés
állami/önkormányzati szerződések
átláthatóság
autópálya
építőipar
hitelezés
ítélet/döntés
klientúra
koncesszió
közadat
közbeszerzés
közlekedés
rokonok
támogatás
tőkealap
útépítés
vasút
A tervezettnél sokkal drágábban építheti meg Sopronnál a közúti alagutat a Duna Aszfalt
Információink szerint akár nagyságrendileg 12 milliárd forinttal is többe kerülhet majd a Sopronnál épülő elkerülő út alagútjának megépítése. A minisztérium közölte: zajlik a szerződés újratárgyalása. Mészáros Lőrinc egyik cégének szerződését is újratárgyalják, novemberben 17 milliárd pluszpénzt kaphatnak egy vasúti fejlesztésre.
Látványos grafikon mutatja, hogyan vette át a hatalmat a NER az építőiparban
Mostanra a 15 legnagyobb építőipari társaság harmada Mészáros Lőrincé, és további harmada más kormányközeli vállalkozóké.
Orbán-Simicska háború
Garancsi István
Mészáros Lőrinc
Paár Attila
Simicska Lajos
Szíjj László
Bayer Construct Zrt.
Duna Aszfalt Zrt.
Fejér B.Á.L. Építő és Szolgáltató Zrt.
Market Építő Zrt.
Mészáros és Mészáros Zrt.
R-Kord Kft.
Soltút Kft.
V-Híd Zrt.
West Hungária Bau (WHB) Építő Kft.
ZÁÉV Zrt.
építőipar
háttér
infografika
klientúra
közbeszerzés
rokonok
útépítés
vasút
A foci, a kosárlabda, a jégkorong és a röplabda után a borsodi motorsport is a NER-elité lett
Tovább növekszik az a sportbirodalom, amelybe két évvel ezelőtt szállt be az ország hatodik leggazdagabb embere, Szíjj László.
Eiles Tibor
Leisztinger Tamás
Magyar Olivér Mátyás
Mészáros Lőrinc
Sántha Gergely
Szíjj László
Borsodsport Invest Kft.
Dereszla Bortermelő Kft.
DVTK (futball)
DVTK Jegesmedvék Jégkorong Sportakadémai Kft.
Észak-magyarországi Autó- és Motorsport Zrt.
Észak-magyarországi Fejlesztési Zrt.
Fájdalom-ambulancia Kft.
egészségügy
klientúra
közbeszerzés
sport
támogatás
útépítés
vagyonosodás / vagyonnyilatkozat
Borsod-Abaúj-Zemplén megye
Eger
Heves megye
Miskolc
Nógrád megye
Salgótarján
Mészáros Lőrincék 200 milliárd forintért üzemeltetik az autópályákat jövőre
A 2024-es költségvetés tervezetéből kiderült, mennyi rendelkezésre állási díjat fizet az állam a Mészáros Lőrinc és Szíjj László érdekeltségébe tartozó autópálya-koncessziós konzorciumnak.