Megújult a K-Monitor sajtóadatbázisa. Mondd el a véleményed róla!
language

Intézmények:

Fidesz highlight_off

Személyek:

Száraz István highlight_off

Száraz István

Száraz István Péter résztulajdonosa étteremnek, klubnak, bárnak.  Alapítója a kétnyelvű welovebudapest.com weboldalnak. 2013 év végén létrehozta a VS.hu hírportált (New Wave Production Kft.), majd 2014 májusában a Frank Digital kreatív ügynökségét. Száraz cégei az MNB-alapítványok támogatásainak, szerződéseinek fő haszonélvezői között voltak, a jegybanktól a Vs.hu is jelentős támogatásokat kapott. Az Index összesítése szerint a a New Wave-hez kötődő üzleti kör mindösszesen mintegy 630 millió forintnyi közpénzt kapott, közvetve az MNB-től. 

 

Találatok: [5]  Oldalak:   1

Fidesz-közeli vállalkozók is megvetették a lábukat a hetedik kerületi romkocsmabizniszben

A Matolcsy-család üzleti előkóstolóját, Száraz Istvánt, és a NER vendéglátós frontemberét, Zsidai Royt is megtaláltuk az erzsébetvárosi bulinegyed kocsmaüzemeltetői között. Arra kerestünk magyarázatot, vajon a fideszes kerületi vezetésnek miért éri meg konzerválni a háborús helyzetet a kocsmák és a kerület lakói között, miközben utóbbiak egyben a választóik is, a felkapott romkocsmák éves mérlege pedig nem mindig tükrözi a népszerűségüket.

Iszonyatosan sokba kerül nekünk a Fidesz-média

Sajtónak ugyan nem lehet nevezni, legfeljebb egy egyre idiótább üzeneteket sulykoló politikai arzenál részének, de pénzt, azt lehet csinálni a Fidesz-média különböző felületeinek működtetésével. Ez derül ki a napokban nyilvánosságra hozott éves beszámolókból. Összesen 48 milliárd forint nettó árbevétele volt 2016-ban a Fidesz-média derékhadát alkotó tíz cégnek.

Ordítozva állította a propagandagépezet szolgálatába Schmidt Mária a Figyelőt

Előfizetői több mint 17 százalékát elvesztette a Figyelő, amióta Schmidt Mária családi cégének vállalkozása vette át a kiadást, és a hetilap a kormány szolgálatába állt. Tavaly versenyt futottak a kormányközeli nagyágyúk a lapért: mielőtt Schmidték érdekeltségénél landolt a kiadói jog, érdeklődött a Matolcsy-rokon Szemerey Tamás, Garancsi István, az Origót bekebelező Száraz István, valamint a Rogán-közeli HG Média is. A tulajdonosváltás után a kormánybiztos asszony impulzív természete miatt több újságíró otthagyta a kiadót.

Milliók az Új Nemzedék Központnak

Bár márciusban az Állami Számvevőszék feljelentette, augusztusban már több mint 310 millió forintnyi közpénz elnyerésének örülhet az Új Nemzedék Központ – tudta meg a Magyar Nemzet. Nem a Fidelitas-gyökerű cég volt az egyetlen ismerős név azok között, amelyek nyertek az úgynevezett Nemzeti tehetség program meghívásos pályázatain: a Magyar Nemzeti Bank alapítványai által több mint félmilliárd forinttal kitömött VS.hu, illetve az Origó kiadóját is birtokló Száraz István is kapott 30 millió forintot Frank Digital Kft. nevű cége révén.

Megválik a VS.hu a Rogán szavába vágó újságírótól

Közös megegyezéssel távozik a VS.hu-tól Keller-Alánt Ákos. Állítólag azért, mert az újságíró múlt csütörtökön Rogán Antal szavába vágott egy sajtótájékoztatón, amit a Magyar Nemzeti Bankban tartottak. A VS.hu és Matolcsy György jegybankelnök közötti kapcsolatról már régóta pletykálnak. Az inkriminált sajtótájékoztató felvételét is közzétesszük.
Találatok: [5]  Oldalak:   1